Sugar Fantasie

Sugar Fantasie
Kreatív torták, Cukorvirágok

2014. július 2., szerda

A kezdetek...

Orchidea torta




......avagy, hogyan is kezdtem tortázni és milyen út vezetett idáig. Azt hiszem már gyerekkoromban tudtam, hogy nekem valamilyen kreatív dolog lesz ami kiteljesíti az életemet.  Mindig azt mondogattam virágkötő szeretnék lenni. A nagymamámnál mindig szedtem a különböző kerti virágokat és ha valakit mama fel akart köszönteni mindig én akartam a csokrot összekötni. Alighanem kis kitérőkkel és kacskaringós úton el is jutottam a virágkötés alternatív formájához a cukorvirágokhoz. Most 15 évvel az érettségim után biztosan állíthatom, hogy pályát tévesztettem. Valószínű, hogy építészet helyett virágkötést vagy cukrászatot kellett volna tanulnom.  Kreativitásom minden bizonnyal anyukámtól örököltem, gyönyörű terítőket varrott, ruhácskákat készített nekünk. Kalocsai terítőit még most is féltve őrizgetem. Gyesen lévő pici babás anyukaként sokat gondolkodtam mivel is tehetném színesebbé napjaimat. Kezdetekben próbálkoztam sok mindennel ami kreatív, gyöngyfűzéssel, üvegfestéssel, gravírozással, tojáscsipkézéssel. A gyöngyfűzést viszonylag gyorsan be is fejeztem, tekintettel a pici lányomra. Féltem, hogy az elszóródó pici gyöngyöket megeszi és nem mellesleg zavart, hogy pozitív visszajelzést keveset kaptam. Szinte szomjaztam az elismerést. Szerintem nagyon erős bennem a teljesítmény kényszer, ami komoly szorongást is okoz. Aztán belefogtam az üvegfestésbe, de amint láttam, hogy ismerősömtől milyen messze vagyok tudásban azzal sem foglalkoztam. A gravírozás azt hiszem örök szerelmem marad, gravírozok évfordulós poharakat, tükröket, borosüvegeket és tojásokat is. Elvégeztem több kurzust is, katedrálüveg és tiffany lámpa készítő, műkörmös és hennafestő is vagyok. A tiffany technikát is imádom csak az a gond vele, hogy ahhoz kell egy külön helység, mert elég veszélyesség az elpattanó szilánkok és üvegpor, ami van a gravírozásnál is csak nem olyan mértékben. További hátránya nagyon drága és ha nincs az embernek összeköttetése szinte lehetetlen eladni. Próbálkoztam én is a varrással, de az sajnos egyáltalán nem fogott meg, nálam a varrógép használata kimerül a nadrág és szoknya felhajtásban. Mielőtt rátérek a tortákra megmutatok pár munkámat:








                                                                Gravírozott üvegkép

                                                                 Gravírozott üvegkép
                                                        

                                                                   Gravírozott pohár
                                                                  Áttört libatojás
                                                      Gravírozott poharak évfordulóra
                                                              Ajándék üdvözlőkártya

                                                         Katedrál üveg tiffany technikával
Áttört libatojás 

Grillázs torta     És most jöjjenek a torták. Anyukámra visszatérve, mindig szerettem mellette állni a konyhában és segíteni neki a sütésben. Kedvenc könyveim a receptes könyvek voltak, mint ahogy most lányomnak a tortás könyveim és főzős és tortás műsorok. Az alapokat tőle tanultam de rengeteg önmunka kellett hozzá, hogy ezt a szintet elérjem és még mindig fejlődni szeretnék. Szóval egy éves múlt kislányom mikor lakodalomba mentünk és sütöttem első tortámat. Mondhatom jól elrontottam. Egy brünni tortát szerettem volna csinálni, de már az elején elrontottam 4 lap helyett 3ra vágtam a piskótalapot, így nem jütt ki a torta közepe. Hát csúnyább tortát még nem láttam, rendesen rettegtem, hogy kihozzák elém az asztalra. Na aztán jött a barátnőm lakodalma oda már egy fondant tortát sütöttem amit még művirágokkal díszítettem és csináltam egy grillázs tortát is amit meg is tudok mutatni
             


      Majd jöttek sorba a szülinapok, névnapok, a férjemnek gitártortát, a lányomnak kutyatortát sütöttem. Mondhatom ez utóbbival jól belevágtam a közepébe, egy videó alapján csináltam, azt gondolom ma már sokkal igényesebben meg tudnám csinálni. Persze akkor még ezek is tökéletesnek tűntek, lehet, hogy pár év múlva a mostaniakra is úgy fogok visszatekinteni a mostani tortákra, hogy hú de gagyi volt ez.  Ez egy hatalmas 15 kg-os torta volt.  Nézzétek néhány kezdetleges tortám, érdemes a fényképezési stílusom is megfigyelni, mennyit változott. A fényképezésen sok minden múlik, az egész tortát elronthatja. Ráadásul ezek még csak öreg telefonnal voltak fényképezve, kimondottan torták miatt vettem egy fényképezőgépet.





 Szóval sokat tanulgattam, fejlesztgettem tudásom, mindezt mind autodidakta módon. Nekem sosem volt pénzem tortadíszítő kurzusokra, ráadásul külön kihívás és öröm volt mindent saját erőből megtanulni. Ettől azt gondolom még különlegesebb amit csinálok. Persze nem tartom kizártnak, hogy egyszer elmegyek egy két érdekes kurzusra. Egy airbrush és egy icing kurzust  mindenképpen beiktatok majd. Szórakozásnak és időtöltésnek is kiváló. 



maszk tortaAhogy tudásom úgy érdeklődési köröm is lassan változott az idők során. Kezdetben kimondottan a 3D torták érdekeltek és azt mondtam, hogy engem nem érdekel a krémmel és glazúrral díszítés sem a cukorvirágok. Unalmasnak tartottam. De ez már változott, most már kimondottan unalmasnak tartom a formatortákat és imádok cukorvirágot gyártani. Nagyon sokoldalúan és ízlésesen fel lehet díszíteni vele egy tortát és csak úgy magában virág helyett is kiváló ajándék.
 
    De ahogy egy hobbi sem úgy a tortadíszítés sem az. Rengeteg drága eszköz kell hozzá. Több 100 euro, már nem is tudom számon tartani mennyi befektetés hever az eszközökben, festékekben. Na azért azt hozzáteszem ebben azért egy kis függőség is közre játszik :) A cukorvirágokhoz sem olcsók az eszközök és alapanyagok. De hát ez van, én választottam. 



Napraforgó torta

 Gerbera torta

Szóval amint mondtam mindig tanulófázisban vagyok, csak mindig éppen mást tanulok. Most leginkább a habbal, icinggal és krémmel díszített torták és cukorvirágok érdekelnek. Ezt szeretném fejleszteni. Néhány krémmel díszített tortát tudok mutatni: 

mogyorókrém torta


 Diabetikus mogyorótorta

Tejszínes epertorta

    És így a végére megmutatnám jelenleg mi az a maximum amit ki tudok magamból hozni, remélem írásom elnyerte tetszésetek, mert a szívem legmélyéről írtam őszintén ezeket a sorokat. 

                                                                                                Sugar Fantasie
szív torta

cukorvirág csokor

 Cukorvirág csokor kiságy torta



 Cukorcipő torta


 unikornis torta





2 megjegyzés:

  1. Kedves Íldikó!
    Most akadtam az oldaladra, nézegetem a tortáidat, álomszépek a virágaid, rengeteg türelem, és szerelem látszik, érződik bennük. A történetem szinte hajszálpontosan ugyanez, mindig valami kreatív, üvegfestés, patchvork, és társai.
    Az oldalad nagyon jó, jók a receptek is, és amit a leginkább irigylek, iszonyat jó fotókat készítesz a műveidről!
    Ha van kedved, nézz be hozzám, én mindenképp járok még erre!
    :)

    VálaszTörlés
  2. Szia, nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat :) Néztem én is oldalad, nem lehet rá feliratkozni? Amúgy szépek a te tortáid is. A fényképekről annyit hogy ha látnád milyen gagyi törött fényképezőgéppel csinálom :) picasaban szokom utólag sötétíteni és alakítani...próbáld ki egyszerú a kezelése nagyon, ja és sötétkék pokrócon csinálom a fotókat

    VálaszTörlés